Welcome to Netrider ... Connecting Riders!

Interested in talking motorbikes with a terrific community of riders?
Signup (it's quick and free) to join the discussions and access the full suite of tools and information that Netrider has to offer.

help! quick! potato salad! lol

Discussion in 'The Pub' at netrider.net.au started by nibor, Dec 25, 2008.

  1. i need a recipe for potato salad.
    im making one for today.
    know roughly what goes in but ssomeone else's input would be good :p
    already got spuds, spring onions, bacon, egg, mayo. anything else?

    gah i hate hangovers hahahaha


     
     Top
  2. I always add salt and pepper. Make sure you use real mayo, not praise crap.
    Parsley flat leaf variety and I like to add wholegrain mustard to the mayo for extra taste.

    Make sure you fry the bacon until it's real crispy. I dice it up an then do it. Drain on some paper towell and let it cool before adding.


    2 egg yolks, at room temperature
    2-3 tsp fresh lemon juice
    Pinch of salt
    100ml olive oil
    100ml vegetable oil
    Freshly ground white pepper

    This is the recipe I use for mayo. Tastes fkn awsome. Add some roasted garlic too for a different kick.
     
     Top
  3. ive just got some whole egg mayo in a jar in the fridge.
    sounds good tho.
    i fugre the less i put into it, thebetter/simpler it will be, less to fcuk up :cool: :LOL:
     
     Top
  4. Mustard.
     
     Top
  5. Throw in some bok choy, spam, spatchc@ck and 1 mint slice chocolate and tell us how it turns out.
     
     Top
  6.  Top
  7. lol i used the second link, kinda.
    well not really.
    but i looked at it when i made the OP :LOL:
    i think it's turned out ok... we'll find out when everyone eats it!
     
     Top
  8. there isnt really that much to a potato salad... u just bung the ingredients in a bowl and mix them and add enough mayo to give the potato some tang.

    im no expert when it comes to bacon but i assume u just cook it :p
     
     Top
  9. Sour cream instead of half the mayo (a 50:50 mix) and some mustard. Trust me, I know stuff.
     
     Top
  10. did what Yian said, make it crispy.
    well its extra crispy now :?
    gives it a good crunch in the salad though :LOL:

    tastes yum now!
     
     Top
  11. Who the fcuk is Yian?
     
     Top
  12.  Top
  13. Eh? When did we talk about potato salads?
     
     Top
  14. yian ... are you really a valet driver?
     
     Top
  15. Yea I am, but maybe not for long.
     
     Top
  16. LOL. i was fkn wrecked that morning.
    i just did what u said envy, made it crispy haha.
    but i was talking to yian on msn at the same time.
    crossed a few wires.
    and ended up with yian giving me the tip hahaha.

    turned out yum as :)
     
     Top
  17. is that because ur not very good at it? rofl
     
     Top
  18. Naw, just that I may have found something better in the near future :)
     
     Top
  19. pfft i like my reason better :LOL:
     
     Top
  20. Haha it's not really that hard to park a car, and bring a car up. Even if they are worth more than houses.
     
     Top